صرفا ۲۵ درصد چای موردنیاز مرزوبوم ساخت باطن استتنها ۲۵ درصد چای مایحتاج مملکت ساخت باطن است
نوشته شده توسط : iranfoodex


یرج هوسمی مدیر اتحادیه چایکاران در گفتمان , از برداشت چین دوم برگ سبز چای از آخرها خرداد خبر بخشید و خاطرنشان کرد : در صورت دوام مساعدت هوا پیش گویی می شود که شرایط ساخت نسبت به چین اولیه ارتقاء یابد .

پرده هوا

او با اشاره به این که بها خرید تضمینی برگ سبز به حد مناسب نرسیده است , افزود : گرچه طی ۴ سال اخیر نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۱۲۵ درصد ارتقاء یافت , ولی با وجود ثبات بها طی ۲۵ سال اخیر تا دستیابی به موقعیت مناسب رویه متعددی باقیمانده است .

هوسمی بابیان این که ۷۵ درصد چای موردنیاز از روش واردات تأمین می گردد , اظهار‌کرد : با وجود ایجاد هر ساله ۳۰ هزارتن چای در مرزو بوم , فقط ۲۵ درصد نیاز مملکت از روش ایجاد داخلی تأمین میگردد و این درحالی است که روزگاری ساخت چای ۷۰ هزارتن معادل دوبرابر ساخت فعلی بود .

مدیریت اتحادیه چایکاران ادامه بخشید : طی سال‌های اخیر بی‌ توجهی به چایکاران رهاسازی باغ ها و تبدیل آن به مخروبه‌های جنگلی را به همراه داشت که درنهایت این فرمان تأثیر بسزایی در کاهش ساخت داشت .

او بابیان این که قابلیت ساخت تا سقف ۸۰ هزارتن هست , تصریح کرد : در صورت دوام حمایت‌ های دولت در آینده‌ای خیر چندان بدور می‌ توان از واردات بی شیوه چای فرنگی که سالم جامعه را تهدید می‌کند , غنی شویم .





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: